یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sun 19 May 2024
    باشگاه خبری ایران دریلینگ؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت حفاری در ایران و جهان
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت حفاری با ما تماس بگیرید
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری ایران دریلینگ با ما تماس بگیرید
Breaking News
سرخط اخبار یکشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۸:۲۶:۲۷

ساخت ٣ قلم کالای استراتژیک صنعت نفت در کشور
ایران دریلینگ: مدیرعامل شرکت پتروپارس گفت: سه قلم کالا از ١٠ گروه کالای مورد نیاز صنعت نفت در داخل کشور ساخته شد. محمد جواد شمس در گفتگو با خبرنگار شانا، خرید و ساخت تجهیزات سرچاهی در حوزه حفاری و بهره برداری را یکی از حلقه های مفقوده صنعت نفت در بخش بالادستی دانست و گفت: طی دو سال گذشته برای نصب و راه اندازی ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته در این کارخانه هزینه و زمان زیادی صرف شده است، از طرف دیگر مواد اولیه برای ساخت این محصول  از کشورهای پیشرفته دنیا وارد می شود.

به گفته وی سه قلم کالا از ١٠ گروه کالای مورد نیاز صنعت نفت شامل آویزه های آستری (line hanger)، شیرهای اطمینان درون چاهی (SSSV) و مجموعه تکمیل چاه توسط راندن رشته های تکمیلی (Mono bore) در داخل کشور ساخته شد.شمس از آمادگی برای ساخت شیرهای اطمینان درون چاهی (SSSV) در کارخانه تجهیزات تکمیل چاه کیش (KCT) خبر داد.مدیرعامل شرکت پتروپارس افزود: شیرهای اطمینان درون چاهی ساخت شریک خارجی شرکت پتروپارس هم اکنون در فازهای ١٧ و ١٨ میدان گازی پارس جنوبی با موفقیت نصب شده است، از این رو با داشتن دانش فنی ساخت این نوع کالا به زودی با گرفتن سفارش اقدام به تولید انبوه آن می کنیم.

١٥٠ حلقه چاه باقی مانده در پارس جنوبی

شمس با بیان این که هم اکنون ١٥٠ حلقه چاه گازی دیگر باید در میدان گازی پارس جنوبی حفاری شود، گفت: این کارخانه قادر به تامین تجهیزات سرچاهی و شیرهای اطمینان این تعداد چاه است، البته با توجه به شرایط چاه های نفتی و گازی در مناطق نفتخیز جنوب نیز این نوع محصولات در این مناطق نیز نیاز است.وی گفت: هم اکنون شرکت پتروپارس با آگاهی از اصول و قوانین بین المللی به گونه ای با سازندگان تجهیزات صنعت نفت جهان تعامل می کند که برای طرفهای خارجی کار در ایران با مشکلات همراه نباشد.

به گزارش شانا، کارخانه تجهیزات تکمیل چاه کیش (KCT) که با مشارکت شرکت خدمات چاه های پتروپارس و سازنده ای اروپایی تاسیس شده است، شرکت پتروپارس طی پنج سال اخیر و به دنبال تشدید تحریم ها علیه ایران و توقف همکاری شرکت آمریکایی در تکمیل چاه های گازی و ایجاد وقفه در این فرایند، نسبت به جایگزینی تجهیزات مورد نیاز چاه های گازی از طریق شرکتی اروپایی اقدام کرد و تولید این تجهیزات را در سطح استانداردهای بین المللی در جزیره کیش در دستور کارقرارداد.به این منظور،  شرکت خدمات چاه های پتروپارس (پوسکو) با بررسی تلاشهای گذشته، زمینه بسیار انحصاری تولید تجهیزات تکمیل چاه های گازی را انتخاب و به صورت مشارکت (Joint venture) با یکی از سازندگان اروپایی، اقدام به تاسیس و راه اندازی کارخانه تولید تجهیزات تکمیل چاه کیش کرد.

زمین کارخانه KCT در منطقه صنعتی کیش به وسعت پنج هزار متر مربع خریداری و ٢ هزار و ٥٠٠ متر مربع سالن سرپوشیده ایجاد شد و با نصب و راه اندازی ١٠ سری ماشین آلات CNC در تابستان ٢٠١٣، کارخانه KCT  با سرمایه گذاری حدود هفت میلیون دلار آماده بهره برداری شد. همچنین  به طور موازی برای ایجاد توانمندی داخلی  به جذب گروهی از زبده ترین مهندسین و اپراتورهای CNC ایرانی و اروپایی برای بهره برداری ازکارخانه اقدام شد.

حاصل تلاش تلاش مهندسان و متخصصان پس از گذر از مراحل پیش راه اندازی و تولید آزمایشی و ...، آماده سازی پنج سری Mono bore  با تکنولوژی،نقشه هاواستانداردهای شریک اروپایی در تابستان٢٠١٤بوده است. کارخانه KCT علاوه بر Mono bore،  امکان ساخت SSSV و سایر وسایل تکمیل چاه را بسته به دریافت سفارش دارد و این امر، یکی از نقاط قوت شرکت پتروپارس و زیر مجموعه حفاری آن در تکمیل و راه اندازی پروژه های پارس جنوبی است.رشته تکمیلی مرسوم و تک قطری شامل آویزه لوله آستری و متعلقات، توپک بهره برداری، آب بند و درگیرشونده مکانیکی، مجرا بند دائم و موقت، شیر ایمنی درون چاهی و اقلام جانبی ابزار رانش از جمله ابزار و تجهیزات درون چاهی ساخت این کارخانه و متعلقات تاج سرچاهی، ادوات و ابزار الات نصب تجهیزات و اقلام  جانبی آن از جمله ابزار و تجهیزات سرچاهی کارخانه به شمار می رود.


  کد خبر : 100
  ارتباط با سردبیر : info@IranDrilling.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «IranDrilling» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «IranDrilling» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :